25 de novembre de 2011

Prèvia del Gran Premi del Brasil: S'abaixa el teló.


 

Aquest cap de setmana arriba l'última cursa de la temporada al circuit d'Interlagos a Brasil.

Interlagos és un dels circuits mítics de la competició, amb uns primers revolts fantàstics (les Esses de Senna) i en el que tenim dues parts molt diferenciades: un sector molt ràpid on els monoplaces van a fons i un altre amb una zona de revolts de baixa velocitat molt més tècnic.

La cursa que es presenta molt poc emocionant, amb l'únic al·licient (posats a buscar-ni algun), de saber finalment quin pilot aconseguirà la segona posició del campionat.

Amb els campionats de pilots i constructors decidits, només la lluita entre Jenson Button, Fernando Alonso i Mark Webber (que és qui ho té més difícil amb una diferència de 22 punts amb Button) pot crear una mica d'interès als aficionats.

Per la seva part, Sebastian Vettel tot i tenir el campionat a la butxaca, tornarà a anar a totes després de l'abandonament a l'últim gran premi, ja que ha demostrat que té una fam incontrolable de victòries.

Com a la cursa anterior, els equips Sauber i Toro Rosso continuaran la seva guerra particular per la setena posició del campionat de constructors (que representen uns quants milions més per la propera temporada).


Traçat del Gran Premi del Brasil


Per aquesta cursa Pirelli ha optat per portar els pneumàtics tous i els mitjos. La particularitat d'aquest cap de setmana, serà que en les dues sessions lliures de divendres, els equips disposaran de dos jocs de pneumàtics durs experimentals (més tous que els durs actuals), per que Pirelli pugui recollir informació per la propera temporada.

La FIA ha definit per aquest circuit, a diferència de les dues últimes curses, una sola zona de DRS entre les corbes tres i quatre (la Reta Oposta) i la zona de detecció estarà situada a les Esses de Senna.

El fet de que aquesta cursa sigui poc transcendental, ha fet que aquesta setmana hi hagués notícies dins el paddock que ens hagin cridat més l'atenció, com el fitxatge de Pedro de la Rosa per l'equip HRT o la baixa definitiva de Robert Kubica per la propera temporada.

Pedro de la Rosa a firmat amb HRT per les properes dues temporades.

Sobre la primera notícia particularment m'alegra molt, ja que tot i que Pedro de la Rosa no és un pilot de primera línia (ho era, però els anys no perdonen), crec que pot ser una gran ajuda per a l'equip HRT, per fer un pas endavant, aprofitant la gran experiència d'aquest pilot.  Per contra, la baixa de Robert Kubica per l'any vinent és una llàstima per la competició, que perd un dels pilots que pot estar lluitant a davant amb els grans.

En definitiva una cursa sense massa interès, però que com és l'ultima d'aquesta temporada, l'haurem d'assaborir al màxim per poder suportar els pròxims mesos d'abstinència a l'espera de la temporada 2012, que esperem que sigui una mica més emocionant que aquesta.


Salut i benzina