28 d’octubre de 2011

Prèvia GP de la India: El bon lloc i el bon moment?

Ciao Sole Marco

Encara no ens hem pogut treure del cap el tràgic accident de Marco Simoncelli. Encara perdura el seu somriure i la seves entranyables entremaliadures. Marco tenia, o té, que hom esculli, la meva edat. No som més que canalla. A partir del tràgic moment, es va cancel·lar la prova. Això em va fer mirar cap a la Fórmula 1, què va passar a San Marino 1994? Quina sort en tenim que progressem. Allà en varen morir dos dels grans, un d'ells, dels millors. Això va amb el nostre esport, siguem-ne conscients, sigueu-ne conscients, que en siguin conscients. Que el Marco no hag marxat en va. Ciao Marco Ciao, Cerviamo tanto amati!

Recordo la darrera temporada el que va succeir amb el GP de Corea. Tot el que es va dubtar sobre la capacitat de la seva organització, el retard amb que es van acabar les obres i el perill de que finalment el GP ni tan sols es disputés. Vaja s'en va fer moltíssima publicitat. És a dir: publicitat negativa. Al final, tot i que mai sabrem amb què es van trobar els periodistes, els equips... en quant a acondicionaments, acabats i totes aquestes històries, que si ara la FIA l'aprova o no l'aprova, que si el Bernie hi vol córrer o no, al final va ploure i potser tampoc ni va haver per tant... l'asfalt s'aixecava... hom recorda l'accident de Webber amb aquell cotxe ple de fang i el caos organitzat que deixaven el títolen mans de Fernando Alonso.

Aparentment, tot és apunt. El dijous hi han hagut dues fallades de tensió...

Doncs bé, aquest any tornem a tenir una sort de GP Novell, GP de Corea 2.0, el GP de la Índia. I és que formes de treballar i societat a part, la Índia és probablement on la conducció no és precisament la més cívica ni la més responsable del món, els primers tweets dels protagonistes del gran circ ha en deixen bona constància. Periodistes i enginyers temerosos per la seva integritat física en taxis que els fan fluir entre un caos organitzat. Cabines per a les televisions plenes de mosques mortes arreu i amb una ferum considerable, un circuit amb els acabats potes enlaire i una pista absolutament coberta d'una important pàtina de pols. Ara... aquest any... res de publicitat negativa, res de queixies, per això jo no m'esperava l'allau de tweets i de fotografies en un estat... poc proper a estar llest, que he vist aquests dos últims dies. Només li faltaria això a la poc emocionant Fórmula 1 (amb permís del DRS i de Hamilton, Alonso i Button) dominada amb mà de ferro per Sebastian Vettel! Només faltaria!

Atenció amb la 4 i la 16, atenció

Vaja que pot ser tot una pista de gel en forma de pols amb pilots molt bons que no és juguen més que l'orgull i les estadístiques; tot un espectacle.

Pel que fa al circuit tenim dues coses molt bones: primera que els pilots només l'han vist al simulador i no tenen "feeling" i segona: tenim dues zones amb DRS, la recta principal i la següent. Com a Monza, fantàstic. La primera corba, triple, sembla molt interessant, així com la quarta i la última, diabòlicament tancades. Us deixo un gràfic a continuació.

Per cert Chandhok no córre amb Lotus, pero Karthikeyan sí. Ja veieu què fan els diners eh? Atenció amb els horaris, que no estem als fusos habituals (nipons o xinesos): Cursa i Pole a les 10.30h, pimers lliures 6:30, segons 10:30 i tercers 7:30

Sigui dit acabo de llegir un article molt interessant, que us recomano, en castellà, aquí.