1 d’agost de 2011

Crònica GP d'Hungria: Patinatge artístic a Hungaroring

He wants more

Es confirma: Jenson Button "només" guanya amb condicions adverses (vegis pluja) o amb un Brawn GP. El premi de la constància, del "bon faire", la conducció suau i gens agressiva. L'únic dels pilots que optava per la victòria (Vettel, Alonso i Hamilton) que no va cometre cap errada ni ens va fer gaudir de cap virolla ni cap derrapatge amb conseqüències funestes, com el que va protagonitzar Vettel on va perdre el lideratge, Hamilton on va perdre el lideratge i li a valer una sanció (per una vegada crec que la FIA no es va equivocar amb Hamilton la seva reincorporació a la pista va ser més perillosa que la pròpia situació perillosa en la que estava), Alonso que li va costar no lluitar per les primeres posicions de la cursa al seu propi inici.

De fet, a l'asturià se'l va veure prendre molts riscos sobretot en el primer terç de la cursa i la pròpia imatge de la fatal virolla de Spa 2010 al tocar les pintures em va venir al cap. 

En tot cas, sense restar protagonisme al vertader protagonista, Jenson Button, de nou es va treure una cursa perfecte tan en el plà estratègic com en el de la seva habilitat com a pilot depurat, murri i extremadament intel·ligent i fred. Només calia veure les càmeres a bord de Jenson, apenes tocava els pianos i les pintures, un món de diferència amb el que per exemple, havia de fer el Lewis tocat per una estratègia a una parada més en una pista on va resultar que en contra de qualsevol pronòstic, el penumàtic "dur" donava molt més bon rendiment. Ésclar que ningú tampoc s'esperava que les temperatures serien tan baixes, sobretot en un lloc on a l'estiu sol fer una calor tòrrida; en tot plegat, els Ferraris els més perjudicats amb els seus problemes per escalfar pneumàtics; les baixades de ritme del Fernando eren espectaculars.

Fent una mica de sumari dels tres primers classificats, la veritat és que Hungria va ésser de nou, una cursa en la que d'alguna manera o altre tothom va sortir-ne bastant satisfet, durant alguns moments de la cursa les posicions relatives dels equips punters va quedar molt evidenciada: dos Mclarens, dos Red Bulls, dos Ferraris. En altres moments l'ordre era altern però sempre amb el teòric "primer pilot" per davant de l'altre. Els papers estan clars; els tres grans equips no són a hores d'ara ni millors ni pitjors un respecte l'altre: són diferents i millors i pitjors en diferents aspectes que fan que si no fos per Vettel, el campionat seria, per enèssima vegada consecutiva, el millor de tots els temps. Dit d'una altra manera, crec que veurem el SUB-campionat més emocionant de la història... i és que les diferències de punts entre Hamilton, Button, Webber i Alonso son tan curtes... 

El Felipe tot i que va fer, de nou, una actuació notable, està despenjat de la capçalera de cursa i crec fermament que Ferrari s'hauria de plantejar seriosament la contractació d'un pilot amb un tacte millor, si volen tornar a guanyar el campionat de pilots, ja que amb un equip tan consistent com Red Bull i amb un tàndem tan platònic com el format per Button i Hamilton, la cosa està complicada per a Ferrari.

Vàrem veure també una imatge inèdita i exclusiva, molt fugaç per altra banda; durant alguns revolts Michael Schumacher va liderar la taula de la classificació, una cosa que, confesso, per desgràcia no és pot veure tots els diumenges.

Fins i tot el Jaume (10è) es va endur un suculent premi, amb regust amarg ja que la gesta de Buemi (sortia 23è) va ser molt més èpica (8è) i ja l'adventatja de nou en 2 punts a la taula classificatòria, i sincerament crec que el seient del Toro Rosso estarà determinat pels punts a final de temporada. Es notava la tensió en la lluita a la classe mitjana, on els Toro Rosso conduits per dos prodigis es desfeien de Williams, Saubers i fins i tot Mercedes.

Voldria destacar també en imatges gravades per un aficionat, l'incendi per sobreescalfament i la explosió, segurament una bona mostra de la perillositat de les bateries del KERS, del Renault de Heidfeld, que el pobre té l'ombra de Bruno Senna molt a prop:



Jenson Button: Un recital digne d'un campio del mon
Sebastian Vettel: Una actuacio correcte que val un campionat.
Sebastien Buemi: Si alavem al Jaume, avui li ha de tocar al Seb II.


Lewis Hamilton: Una bipolaritat de geni li pesa molt a les espatlles.
Ferrari: Les evolucions del monoplaça, evidents, no tenen res a fer amb els errors al box i amb les errades estrategiques que no paren de cometre



Mercedes GP: Sempre succeeix el mateix, comencen be i s'enfonsen
Lotus Renault: Per no estar ja ni estan als punts.







Pos.Pts.PilotoDor.EquipoChasisTiempoParr.Vuel.
125Jenson Button4McLarenMP4-2601:43'42"337370
218Sebastian Vettel1Red BullRB7+ 3"588170
315Fernando Alonso5Ferrari150º Italia+ 19"819570
412Lewis Hamilton3McLarenMP4-26+ 48"338270
510Mark Webber2Red BullRB7+ 49"742670
68Felipe Massa6Ferrari150º Italia+ 83"176470
76Paul di Resta15Force IndiaVJM04+ 1 vuelta1169
84Sébastien Buemi18Toro RossoSTR6+ 1 vuelta2369
92Nico Rosberg8Mercedes GPMGP W02+ 1 vuelta769
101Jaime Alguersuari19Toro RossoSTR6+ 1 vuelta1669
11Kamui Kobayashi16SauberC30+ 1 vuelta1369
12Vitaly Petrov10Lotus RenaultR31+ 1 vuelta1269
13Rubens Barrichello11WilliamsFW33+ 2 vueltas1568
14Adrian Sutil14Force IndiaVJM04+ 2 vueltas868
15Sergio Pérez17SauberC30+ 2 vueltas1068
16Pastor Maldonado12WilliamsFW33+ 2 vueltas1768
17Timo Glock24Virgin RacingVR-02+ 4 vueltas2066
18Daniel Ricciardo22HispaniaF111+ 4 v