Prèvia del Gran Premi de la Gran Bretanya: “A San Fermín li demano que els toros no corrin tant!”

El Fernando estava a la roda de premsa, somrient com sempre des de que està a l’Scuderia. Què li demanes a San Fermín Fernando? li diu un periodista… A San Fermín li demano que els toros no corrin tant. Com no podia ser d’una altre manera els pilots comencen a encomanar-se als Sants per batre l’imbatible combinació Vettel-Red Bull.


resignació potser?

Segons molts, Silverstone serà un punt d’inflexió, un moment des del qual Ferrari i Mclaren podran començar a plantar cara a Red Bull. El motiu? l’eliminació dels difussors bufats. Què voleu que us hi digui, jo penso que al cap i a la fi la diferència no serà tan gran i d’això de punt d’inflexió res de res. Al cap i a la fi la majoria d’equips punters ja havien adaptat també el sistema dels bufadors, per tan caçats un, caçats tots. La teoria ens diu que els temps haurien de baixar de manera més o menys equitativa per a tots els equips i que quedarem allà mateix. Ara bé, una altre vesant d’opinió diu que Red Bull té molt més arrelada al seu xassís el difussor bufat, veurem si per aquesta idea Red Bull perd més que els altres o tot acaba en un no res.

De totes maneres, si ens fixem en les tres últimes carreres: Mónaco, Canadà i València, crec que ningú pot negar que Mclaren, i sobretot Ferrari, s’han acostat al totpoderós Red Bull. En els dissabtes segueixen sense poder fer massa res, però a la cursa, apretant fins a límits extraordinaris, a la cursa el campionat comença a veure la llum: Red Bull pot ser batut.

No ens enganyem per això, es pot guanyar una batalla, però la guerra ja la veig més complicada. L’altre dia li preguntaven al Sebastian que opinava de la seva avantatge en la classificació, l’alemany li va demanar al periodista quan punts duia, perquè ell no ho sabia ¡No coneixia el seu propi avantatge! Fins i tot ell ja ha perdut la noció dels punts! Potser l’hauria de recuperar i començar a pensar amb la calculadora aviat. Al cap i a la fi els altres només li trauran el títol si ell falla. Sabeu què, avui dia, amb els seu 77 punts d’avantatge, a Silverstone, ni tan sols a meitat de temporada, el babykaiser ja es pot permetre no guanyar cap cursa més per guanyar el mundial? (fent segon a totes les curses que queden Vettel és campió). No deixa de sorprendre que ja podem fer aquests números a la novena cursa de dinou que té el campionat!

Els entrenaments d’avui han set, per dir-ho d’una manera, absurds. El mateix Fernado ja l’ha classificat com el divendres més insípid de l’any. Davant d’un diumenge que es preveu en sec, els pilots s’han trobat amb una pista molla en les dues sessions. Els equips no han pogut extreure cap conclusió dels pneumàtics de sec. S’anticipa doncs una cursa una mica boja i plena d’incertesa, perquè a hores d’ara el comportament dels Pirelli és absolutament desconegut a Silverstone.

Us deixo amb el vídeo que vam fer l’any passat en motiu del Gran Premi de la Gran Bretanya “En terra hostil”

Salut i benzina!