Prèvia del Gran Premi de València: El preu d’una fotografia

El Circuit de València va néixer dins la polèmica i conviu amb ella. El primerament anomenat Gran Premi del Mediterrani, conegut ara com a Gran Premi d’Europa, es va crear amb els dubtes de si realment un circuit urbà era necessari. L’ombra del dubte assetjava els valencians (i també els no valencians): Calia fer un dispendi enorme quan “La Comunitat” ja disposava d’unes instal·lacions
de primer nivell com són les del circuit de Cheste? Al cap i a la fi estem parlant d’un circuit on ja hi corre el Moto GP i on la mateixa Fórmula 1 ja hi ha fet sessions d’entrenaments.

Independentment del què semblava la opció lògica: fer unes petites obres al Circuit de Cheste per adaptar-la a la F1, Rita Barbarà i Cia van optar per emular un Mónaco a la seva bonica ciutat. No entenien per això que mai ningú podrà emular Mònaco pel simple fet de que no serà Mònaco. En fi, les obres van començar sobre els planells de Herman Tilke. L’enginyer alemany va dissenyar un altre dels seus circuits sense cap mena de personalitat, (ja em perdonareu, però jo els veig tots iguals) i el va adornar amb un pont que imagino que va costar una milionada, i alguna recta que fa que pensem que no estem dins d’un circuit urbà, però ho estem…

Unes ulleres de sol i champagne no és suficient per emular Mònaco

Les tres curses que s’hi han disputat han estat força decepcionants, molt de fet. Només hi recordo la nata del Mark Webber i el Hamilton adalentant el saftey car. No acabo d’entendre a on va aquesta Fórmula 1 urbana. Està bé tenir un Mónaco, perquè és una cursa diferent i perquè és mítica, però Mònaco, Singapur, Abu Dhabi i València? També sonava Paris i Moscow. No sé cap a on caminem, però a aquest pas veig Monmeló tancat i la Fórmula altre cop a Monjuic! Molts més accidents i molt menys espectacle.


La sàtira de les falles no deixa escapar el què ha costat el seu Scalextrix

Soc aficionat a la Fórmula 1 i hauria de veure bé la construcció de qualsevol circuit, però no puc aprovar ni aprovaré l’enorme dispendi que ha suposat (i suposa, fa poc la renovació del contracte va costar 200 milions d’euros) quan la mateixa ciutat ja té unes fantàstiques instal·lacions. Més greu penso que és el fet dels jocs polítics que hi ha hagut darrere de tot això. Si mal no recordo la fa un temps va sortir una noticia on s’hi indicava que la renovació del Gran Premi anava condicionada a que…. el PP guanyés les eleccions? Tot plegat, ja em perdonareu, però em sembla una gran maniobra de màrqueting polític.

Amés un greu problema per amortitzar aquesta cursa és que la gent no hi va (de fer, s’estan reduint aforaments) i si hi acudís amb massa tampoc podria perquè l’aforament és limitat. Evidentment tots sabem que amb els diners de les entrades no pagaran el Gran Premi, així doncs la responsabilitat de la rendibilitat del circuit cau a l’impacte turístic que es genera a la zona, impacte que segurament es generaria de forma similar amb el circuit de Cheste.

Amb el purament esportiu, Vettel arriba amb una de les avantatges més àmplies que recordo. Ha guanyat totes les curses tret de dues on ha estat segon. Veurem com els afecte la “semiprohibició” dels escapaments bufats. Personalment penso que tindrà molt menys impacte del que molts creuen (al cap i a la fi, a hores d’ara pràcticament tothom havia copiat el sistema amb èxit) però si que els de la beguda energètica pot ser que perdin alguna dècima en la sessió de classificació.

No obstant això, amb escapaments bufats o sense, València és TERRITORI RED BULL. Vettel ja va guanyar-hi l’any passat i s’anticipa difícil que aquest any sigui diferent. Esperem per això que tinguem un Gran Premi menys líneal que del què és costum en aquest traçat. Si ens mirem la classificació es fa difícil de creure que algú que no sigui Vettel, Webber o Button pugui fer-se amb aquest mundial, de totes maneres és molt d’hora per dir-ho i no descarteu una remuntada èpica de Hamilton o Alonso, són pilots de tan nivell que mai saps com t’acabaran sorprenent.

Salut i molta benzina!

2 comentaris a “Prèvia del Gran Premi de València: El preu d’una fotografia

  1. estic d'acord amb tu en moltes coses. els circuits del tilke hem semblan tots iguals, tret del revolt 8 de turquia, no hi trobo punts amb personalitat, com els revolts de lesmo a monza, eau rouge a Spa, …

    per que fa a valencia, crec que es un cirucit soso. les curses urbanes acostumen a ser curses on l'unic alicient es que els pilots han de anar a fons sense marge d'error, pero res de avançaments. Tot i que chest possiblement no sigui el millor circuit per la f1, es podría adaptar, cosa que a la llarga es més economic que muntar i desmuntar el cirucit urbà cada any.

Comments are closed.