24 de maig de 2011

GP2 Series - La Pedrera de la Fórmula 1




Moltes vegades no es dona a les GP2 Series la importància que tenen, sembla que només siguin unes curses per acabar d’omplir el cap de setmana, però hem de pensar que són la pedrera de la que van sortint molts dels joves pilots que després destacaran en la Fórmula 1.
L’exemple més clar d’aquesta importància de la GP2 com a pedrera de la competició reina, és la gran quantitat de pilots que s’han format en aquesta disciplina i que aquesta temporada corren en equips de la F1 ( Hamilton, Buemi, Kovalainen, Rosgerg, Glock, Petrov, Maldonado, Senna, Kobayashi i algun que hem deixo), a més de varis tercers pilots i provadors.
Anem a veure una mica les principals característiques d’aquesta competició.

Les GP2 Series es van crear l’any 2005, la primera cursa es va celebrar el 22 d’Abril al circuit d’Imola i va substituir després de 20 anys a la Fórmula 3000 com a principal pas previ per els pilots que aspiraven a fer el salt a la Fórmula 1.
Dissenyada com una competició monomarca els equips tenien que lluitar amb les mateixes eines, de manera que comptant amb el mateix material ( xassís, caixa de canvis, frens, motor i pneumàtics ), tot depèn del treball dels equips per trobar la millor configuració per cada cursa i de l’habilitat del pilot, cosa que fa les curses extremadament emocionants.


Curses igualades i molt emocionants

A diferència del seu germà gran, en un cap de setmana de gran premi se celebren dues curses, una dissabte i l’altre diumenge, encara que també s’ha de remarcar que en una temporada es disputen moltes menys curses ( aquesta temporada 2011 hi ha un total de 9 curses), i que totes es celebren a Europa.
A l’any 2008 es van crear les GP2 Asia Series que es celebren duran el descans de la seva germana Europea, cosa que fa que molts equips disputin les dues competicions.
Seguidament descriurem com és el format d’un gran premi de la GP2.
Els divendres els equips tenen 30 minuts d’entrenaments lliures per ajustar els monoplaces i perquè els pilots s’aclimatin al circuit. La següent sessió, també de 30 minuts, és la de classificació on es decideix l’ordre de la graella per la cursa del dissabte.
El dissabte es celebra la primera de les dues curses anomenada de resistència, que és d’uns 180 km i on els pilots estan obligats a fer almenys una parada a boxes i canviar 2 dels pneumàtics.
El diumenge es corra la segona cursa anomenada al sprint,que és més curta, d’uns 120 km i on no hi ha obligació de parar a boxes. La graella de sortida d’aquesta segona cursa es configura a partir dels resultats de la del dissabte, invertint les posicions dels 8 primeres pilots de la primera cursa.
El sistema de puntuació de les curses és diferent que a la F1, de manera que en la primera cursa puntuen els 8 primers classificats ( 10-8-6-5-4-3-2-1 respectivament ) i en la segona cursa, nomes puntuen els pilots de les 6 primeres posicions ( 6-5-4-3-2-1).
A diferència de la seva germana gran, també hi ha 2 punts extres per el pilot que fa la “Pole” i un punt extra a cada carrera, per el pilot que marqui la volta ràpida ( sempre i quan arribi entre els 10 primers).



Dani Clos, un pilot català a la GP 2
Aquesta temporada tenim el pilot català Dani Clos corrent amb l’equip espanyol Racing Engineering, que es perfila com un dels candidats a les primeres posicions, tot i que no va tenir un cap de setmana gaire bo a Turquia degut a molts problemes amb els pneumàtics, el dissabte va aconseguir una vuitena posició després d’una bona remuntada, però que no va poder aprofitar el diumenge tot i sortir en la primera posició per problemes amb les gomes i un accident que es va produir quan estava dins del box canviant els pneumàtics. Aquest cap de setmana al circuit de Catalunya, les coses li han anat molt millor amb un 6è lloc a la cursa de dissabte i un fantàstic 2on lloc el diumenge, amb el que sembla que l'equip ja va trobant les configuracions adequades al cotxe d'aquesta temporada.
Es podrien explicar moltes altres característiques d’aquesta competició, però m’he volgut centrar en les principals per no fer l’article massa llarg i pesat.
Us recomano que veieu les curses de la GP2 per que són molt emocionants, és fantàstic veure com aquests pilots joves es barallen a la pista, son molt més agosarats que els de Fórmula 1 i els avançaments son constants. Amés, aquest any, amb els pneumàtics Pirelli que tenen un desgast molt alt, les curses canvien en poques voltes.
Salud i benzina.


1 comentari:

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.