8 d’abril de 2011

Prèvia del Gran Premi de Malàisia: Una de pneumàtics

Una de les grans decepcions del Gran Premi d'Austràlia sens dubte van ser els pneumàtics. Tothom parlava de pneumàtics que durarien molt poc i donarien així molt joc a l'estratègia. Es parlava de moltes parades a box, i per mi això és sinònim d'espectacle. A Melburne vam veure unes gomes més toves i visiblement menys duraderes que les antigues Bridgestone, però, perquè no dir-ho: esperava més.

La sessió d'entrenaments de Malàisia ha set una bona desfilada de virolles, pneumàtics trinxats i fins i tot rebentats. Aquí tindrem més del què esperàvem a la pretemporada. Veurem què passa diumenge. De totes maneres s'especula que plourà, si és així haurem d'esperar encara una altre cursa per veure com funcionen els Pirelli en un circuit normal. Ah!, i recordeu que quan plou a Malàisia ho fa en plan amazònic, donant lloc a llamps i tempestes (i el Kimi aprofita per menjar-se un gelat!!).


Així han quedat uns Pirelli avui

Temps del divendres. Podríem dir que ha estat tot molt standard. Em sembla que les millores que porten Mclaren i Ferrari no seran suficients per atrapar a un Red Bull que vola a una altre dimensió. A hores d'ara, i que jo sàpiga, no sé si els de la beguda energètica ja han decidit usar el Kers o no. Al traçat asiàtic hauria de donar un plus important. De fet, si no el dóna aquí amb dues rectes inacabables no crec que el doni a cap altre circuit. Si fos així, el Kynetics Energy Recuperatgion System (KERS) tornarà a ser, una temporada més, un invent que és millor guardar al calaix.


Sé d'algú que diumenge farà el possible per cuidar pneumàtics...

Mark Webber ha protagonitzat el temps del dia, però seguit només de 5 mil·lèssimes del Jenson Button. Es tracta d'un circuit que se li dóna especialment bé a Felipe Massa i Jenson Button. Veient que Webber avui ha estat a dues dècimes de Vettel ens podriem trobar davant d'una cursa on els coneguts com "els segons" tinguin protagonisme. Jo ja dibuixo una cursa semblant a la d'Austràlia però amb els Mclaren més a prop dels Red Bull. Ara per ara els Ferrari sembla que estan lluny i Alonso haurà de tornar a lluitar per col·lcar el cotxe per sobre de la seva "posició natural, o teòrica". Ens queda l'incertesa de si Renault tornarà a estar tant amunt i si Mercedes realment és un cotxe amb opcions a alguna cosa.


Els temps dels lliures 2

Concloc amb el que dic cada any al segon Gran Premi: la pretemporada hauria de començar amb dues curses en dues setmanes consecutives. La parada es fa interminable i dona una sensació de "baixón". Per sort la Fórmula torna. No us descuideu la "Superporra".

Salut i benzina