7 d’octubre de 2010

Prèvia Gran Premi del Japó: Com els vells temps

Suzuka és un circuit d'aquells que en tens ganes. No sé si serà la seva atípica forma de 8, les esses del primer sector o potser l'aura de circuit mític per haver estat durant molt temps l'escenari de l'última cursa de la temporada. El cas és que per a tot aficionat a "La Fórmula" és una de les grans cites. Una d'aquelles cites per les que és gairebé màgic sentir el despertador a les set del matí.


Sempre he volgut pujar en aquesta noria

Però a tota aquesta grandesa hi sumem la classificació més apretada de la Fórmula1 moderna i segurament una de les més interessants de tota la seva història; Història, això és.Aquesta és la paraula. Estem davant d'un moment absolutament històric i hem d'estar contents i orgullosos del que estem veient. D'aquí uns anys podrem dir allò de: jo hi era, jo la vaig veure, soc testimoni d'aquella temporada amb 4 campions del món en pista, soc testimoni de veure com, a 4 curses per acabar, encara teníem 5 seriosos candidats al títol. Això és una bogeria. Ara toca viure el moment. Hakuna Matata nois.

Al Japó diuen que plourà. Recordo varies curses en moll al país del sol naixent. Fins i tot i recordo un tifó i mitja cursa rere el safety car. Però aquesta vegada la cursa de ben segur que no necessitarà res més que ella mateixa per ser del tot espectacular. La situació no necessita pluja. Si ve per això, benvinguda serà! Jo sempre he pensat que no seria cap disbarat posar uns aspersors de funcionament aleatòri als circuits de Fórmula 1 :).


Sabeu què? a Suzuka l'ídol de la meva adolescencia, Mika Häkkinen, va fer-se amb els seus dos títols mundials


Trobarem a faltar el Pedro en una pista on hi ha rodat gairebé 5 anys en categories de turismes, però Hamilton, Button, Alonso, Webber i Vettel ens ajudaran a afogar les penes. No m'atreveixo a fer un pronòstic (aquest any els punts a la Superporra van realment cars!), però les últimes curses ens han demostrat que estàvem davant del moment de Ferrari. S'aconseguirà invertir aquesta tendència? al cap i a la fi Red Bull era més ràpid a Singapur! No ho sé, però tinc clar que les diferències seran mínimes sigui qui sigui qui capitanegi la classificació.

Tampoc tinc clar si ja ha arribat el torn de que algu es despengi de la classificació. Portem dient-ho des d'SPA i aquí tothom s'agafa fort al carro del títol. Tan de bó les coses segueixin igual d'apretades després de passar el Japó, però cada cop em sembla més remota aquesta possibilitat. 5 pilots en els punts d'una victòria? buff.... Us imagineu arribant així a Abu Dhabi? de veritat, seria épic! Una dada interessant: els 5 pilots guanyarien el títol si guanyessin les 4 curses que queden, és a dir, tothom depèn de sí mateix.

Després de l'espectacular cursa que ens va regalar Singapur, ja friso per sentir els motors i per veure tots els cotxes passant aquelles "esses" tan complicades. No ens descuidem un dels viratges més espectaculars del calendari: 130R. Recordo a Alonso regalar-nos el que és per mi, el seu avançament més gran de la seva carrera.




Tan de bo diumenge vibrem amb un avançament similar. No deixeu de seguir-nos en un cap de setmana que promet, promet com mai. Trobaré a faltar veure la cursa amb el meu amic Marc, com els vells temps! en aquelles hores intempestives! que màgic és Suzuka.

Salut i benzina!