24 de juliol de 2010

Crònica Pole Position del Gran Premi d’Alemanya: +0,002

Aquesta vegada els temps que vam veure a la jornada de divendres no ens han enganyat. Ferrari ha tornat. Segurament el “pas de gegant” ja el va fer ja a València, però, el cas és que, per una cosa o altre, no l’hem vist tan materialitzat fins avui.

2 mil·lèsimes! Red Bull manté el seu domini en les sessions de classificació, però aquest està més en dubte que mai. Avui Massa i Alonso han superat a Webber, i el Fernando ha calcat el temps de Vettel. El +0.002 en verd ens indicava que Vitello es feia una vegada més amb la Pole, aquesta vegada davant del seu públic, però lluny queda ja d’aquell +0.800 que ens tenien acostumats. La meva pregunta és: si els de la beguda energètica gairebé es veuen superats en el seu terreny (les sessions de classificacions) què passarà quan entrem a les curses? és a dir, en terreny de Ferrari i Mclaren?

Ferrari torna a ser allà, els aires de remuntada que es respirava l’última setmana s’han posat a la pràctica. Amés, no tant sols han tornat amb Fernando Alonso, sinó també amb un Felipe Massa que, 365 dies després del seu terrible accident, ha aconseguit fer tercer. A mig segon del seu company de files això sí.

Les decepcions? Mclaren i sobretot Mercedes. La marca de l’estrella prometia una bona actuació a casa seva. Schumacher ni tant sols ha passat a la Q3, i Rosberg no ha estat gaire millor. Sobre Mclaren comentar que Ferrari els ha robat el lloc en aquesta cursa. De totes maneres estan allà (cinquè i sisè), aquesta vegada amb Button davant. A Silverstone vam cometre l’error de jutjar-los al dissabte després d’una mala sessió de classificació (recordeu allò de “En Terra No Tan Hostil”? Milloraran en cursa.

Avui en De La Torre es preguntava si mai hi havia hagut una sessió de classificació amb un marge tan apretat. Puc contestar-li. SÍ! +0.000! i no entre dos pilots, sinó entre tres! (Villenueve Schumacher i Frenzen) us deixo el testimoni:


Demà cursassa, Salut i benzina.