25 de juliol de 2010

Crònica Gran Premi d’Alemanya: Remuntada erràtica.



Remuntada erràtica. Dues paraules que no haurien d’anar mai juntes s’uneixen en ocasió del show de Ferrari a Hockenheim. L’Scuderia l’ha vessada tot i fer un altre “doblet de pitet” i reenganxar-se a la lluita pel títol.

No calia. L’absurda manibora d’avançament d’Alonso a Massa s’ha fet de la manera pitjor possible. Sí, és veritat, Alonso anava més ràpid. També és veritat que si no passava a Massa podia perillar el doblet i que una maniobra d’avançament amb dos monoplaces iguals pot acabar amb els dos cotxes fora (sinó que li diguin a Red Bull), però, el que no és comprensible és que usin un mètode tan evident per a fer la maniobra.

Massa cedeix la seva posició en la sortida d’un revolt, deixant clarament el gas i després d’un missatge de ràdio absolutament explícit. No hi ha dubte, Ferrari ha icomplert el reglament i en conseqüència ha estat sancionada econòmicament (100.000$) i no es descarta també una sanció esportiva. Què costava uns quants “save fuel” al estil Mclaren? O potser simular un avançament més creïble com Raikkonen a Massa a Brasil? Hi ha mil maneres de fer-ho, han elegit la pitjor, i de moment la tonteria implicarà una desembutxacada considerable i una setmana de sidral.

Quan es va incorporar al reglament les prohibicions de les órdres d’equip tothom sabia que seria una norma burlada amb una facilitat ridícula, però almenys l’espectador quedava salvat de l’evidència més explícita. No hi ha diferència entre avui i Austria 2002. Fins i tot el podi ha estat igual de trist.

La imatge sembla després del GP de Silverstone, veritat?

Però si deixem el que és clarament el tema del dia podem analitzar altres situacions viscudes a la carrera. Comencem per la sortida de Vettel. Em reafirmo que en Seb només guanya quan ho té tot de cara i pot imposar el seu ritme, només triomfa quan no ha de lluitar. Sebastian Vettel és el Dani Pedrosa de la Fórmula 1. Avui l’ha vessat a la sortida. S’ha obsessionat amb Alonso i al final ha arribat al primer revolt tercer, posició que ha estat incapaç de millorar. Pitjor ha estat per això el seu company d’equip. Webber estava en terra de ningú. La seva mecànica l’hauria d’haver deixat almenys davant els Mclaren. No ha estat el dia de Red Bull. Tampoc ho ha estat de Mclaren. No obstant això, i com ens tenen aconstumats aquet any, sense destacar molt i sense sortir a les portades han aconseguit salvar els plats i fins i tot han quedat davant d’un dels cotxes del toro vermell. Malgrat tot, ni Mclaren ni Red Bull podien avui amb Ferrari. Serà aquesta la tónica de les següents curses?

De la resta destacar potser a Mercedes. La gradaria de l’estrella platejada amb el seu mosaic (Nico & Michael) no ha estat suficient per impulsar l'equip més amunt. Mercedes ha decepcionat una mica després del que s’esperava d’ells amb els temps del divendres. Els dos pilots als punts, però el Renault de Kubica davant d’ells. Al final Nico davant: Schumacher no desperta.


Us deixo amb els semàfors:


Ferrari
: Per incorporar-se de manera autoritària a la lluita pel títol. Els aires de remuntada s’han materialitzat.



Mclaren & Red Bull: Fins i tot el pop Paul ja tenia clar que la cosa estava entre ells dos, però a Hockenheim un nou invitat vestit de vermell els ha esgarrat la festa. A partir d’ara el pop Paul necessitarà tres caixes enlloc de dos per fer els seus veredictes.

Mercedes: Què voleu que us hi digui, esperava més a casa seu.


Ferrari: No podia posar un semàfor taronja, ja que l’Scuderia ha fet una cosa molt i bé i una altre de molt malament i aquestes han de quedar clarament diferenciades. Fer evident les órdres d’equip ha estat una errada ridícula.


Prometo un vídeo de la sèrie APM+F1 del "Germany-Gate"

Salut i benzina