Crònica GP de la Gran Bretanya: “Not bad for a nº2”

Doncs això, no està gens malament per a un segundon no? O almenys això resava Mark Webber al seu enginyer de pista per celebrar el seu triomf, i és que abans d’entrar en “l’altre” polèmica del GP, Fernandito Alonso; analitzem breument el que ha passat pel cap de l’australià després del gravíssim accident del cap de setmana anterior i del pas per la terra “no pas tant” hostil.

Mark Webber fent de cangur australià.

Suposo que tots esteu en situació (els nostres companys de thef1.com, amb qui jo he col·laborat alguna vegada ho comparen amb Alonso-Hamilton 2007, jo crec que com sempre… exageren), després del bonic historial de rivalitat que porten Webber-Vettel (recordeu la cursa perduda per col·lisió fraticida?) arriba el cap de setmana de la GB amb Vettel lleugerament al capdavant de la classificació i després del greu accident de Mark Webber (pensem amb el suport post-accident que pot requerir un pilot). Bé, als entrenaments lliures del dissabte l’aleró del davant es desprén del Red Bull de Vettel i s’en va a norris. Red Bull compta tan sols amb dos alerons “actualitzats” un per a cadascun. Després de que Vettel destrossi el seu… Christian Horner decideix treure-li l’aleró a Mark Webber i posar-lo a Vettel, donant-li a Webber un dels “antics”. Aleshores Vettel aconsegueix la pole per unes mil·lèssimes menys que Webber… ai això, fa pudor de sucàrrim. S’escalfen els aires, el toro vermell es posa més vermell i Webber explota, ho diu a la premsa. Christian Horner es justifica dient que sempre donarant avantatge al pilot que estigui per davant de la classificació del campionat, en el cas d’aquest GP Vettel (hahaha en el següent ja no serà així!)… la meva pregunta és… pel bé de l’aire que es respira dins l’equip… encara que un pilot sigui “temporalment” número 1… se li ha de TREURE al pilot “temporalment” número 2, una peça del seu cotxe perquè l’altre se l’ha carregat? I els collons d’en mico!

Resultat: Mark Webber guanya el gran premi, supera a Vettel i per la radio pronuncia les paraules màgiques: “no está malament per ser un número dos”, més tard declara: “ho arribo a saber i no renovo”. En fí, decanteu-vos per un o altre perquè hi haurà “osties”, jo ja he escollit: go Mark go!

I sabeu qui en surt beneficiat d’aquesta situació no? EXACTE! Lewis Hamilton i Jenson Button, McLaren, que han arreglat la cursa al final i han obtingut respectives excel·lents 2a i 4a posició amb cotxes bastant incapaços durant tot el cap de setmana però amb un equip que “lo vale” un equip que no comet errades estúpides i que fila prim prim prim a l’estratègia. No pas com… Ferrari?

Ai sí, ai sí, l’hem tornada a parir al pal. A Ferrari ja no surt res bé, l’actuació de Fernando Alonso ha tornat a estar marcada per interpretacions pèssimes des del meu punt de vista del reglament i la de Felipe Massa… sense que li hagi passat res especial (una punxada) ha sigut horrible, terrible. Però parem-nos a analitzar el cas d’Alonso… jo ja us dic que encara que molts penseu que si soc Alonsisita, espanyolista, ferrarista i quans ismes volgueu jo crec que això fa pitjor ferum que la plana de Vic. A veure senyors… on s’es vist que després d’una maniobra evasiva (i això que dic no ho dic jo, ho diu en Marc Gené) en la que Kubica NO DEIXA ESPAI AL FERNANDO, i en Fernando ha d’escollir entre xocar contra Robert (li havia guanyat la posició) o anar a l’herba fent front a un cotxe lentíssim, s’ha de penalitzar el fet de veure’s obligat a retallar un tros minúscul de traçat… però a veure…. i què collons feia el Schumacher saltant-se les chicanes? I a qui collons has de tornar la posició (recordo que la penalització ha de ser EQUIVALENT a perdre la posició) si el Robert estava al garatge pesant figues per ruptura mecànica? No, ésclar que no el millor que poden fer els comissaris és aplicar la sanció un BON GRAPAT de voltes després, que sigui un drive-through (Gené comentava que lo llògic hagués sigut penalitzar 5 segons al final de la cursa) amb el qual ja perdia els punts sinó que a més a més l’aplicarem just abans de treure un Safety Car per retirar unes peces que feien riure al costat de les ampolles de València (per les que no van treure Safety), ah i per cert, perquè hi havia aquelles ampolles? Ui! Perquè un Force India havia EMBESTIT al Pedro a la recta! Però ésclar, perquè haurien de penalitzar això? A la merda. Sincerament. A la merda. Ara això sí el Fernando ha après la lliçó de la FIA, o es calla o el fan callar… m’agradaria saber què sent per dins.

I sabeu qui en surt beneficiat d’aquesta situació no? EXACTE! Lewis Hamilton i Jenson Button, com no amenaces fora.

En fí…. uix, perdoneu les paraules, gran GP del Nico Rosberg, gran GP de l’Alemany que segueix contrastant de valent amb en Michael i GP desastrós pels dos pilots catalans. Gran progressió de Williams per altra part. I ara sí, us deixo els semàfors:

Direcció de cursa: Un altre cop alterant els resultats de la cursa amb interpretacions extranyes del reglament.
Red Bull:
Les coses se’ls han anat de les mans.
Felipe Massa: Des de l’accident no ha tornat a ser el mateix.

Jenson Button: Segeuix fent bones curses però ha perdut totalment aquella aura de campió que l’envoltava quan fustigava al seu company d’equip.
Force India: La quarta força del mundial ja és la setena, per darrere Williams, Mercedes i… Sauber!

Williams: A qui no li faria il·lusió que tornessin al podi?
Mark Webber: No està malament per ser un segundon…

Un comentari a “Crònica GP de la Gran Bretanya: “Not bad for a nº2”

  1. Hola!
    Yo posaria a Button amb el semafor verd, en Kobayashi en el groc i a Sutil en el vermell pel toc amb DelaRosa!

    Salutacions,
    Ricard

    PD: Jo participo en 20Blogs i m'agradaria que em deixessiu un comentari. Moltes gracies!

Comments are closed.