16 d’abril de 2010

Prèvia GP de la Xina: Miratge Mercedes


Un interés desinteressat

No conec el motiu exacte però... Què li ha passat a la Fórmula 1 durant aquestes dues setmanes? Em dona la sensació de que de cop i volta el nostre "esport" preferit ha desaparescut del mapa, haurà sigut culpa del clàssic? Serà la falta d'emocions fortes darrere les bambalines? Serà per haver tingut 4 GP abans de l'inici de la temporada Europea? No ho sé, però si el motor Ferrari segueix fallant de ben sergur que La Sexta perdrà molta audiència aquesta temporada.

En qualsevol cas, dir-vos que no sé perquè però tot i tenir la sensació de que els seguidors de la F1 estem descentrats no podem obviar un parell o tres de detalls que han succeit, aquests dies, no ens poden passar per alt:
  1. Michelin pressiona per canviar la normativa de pneumàtics radicalment, i és que si la FIA no baixa del burro, i esperem que no perquè si no els equips es veuran obligats a canviar radicalment els monoplaces, els F1 es quedaran sense penumàtics...
  2. Lola i Prodrive no entraran a la F1 al 2011 i és que visto lo visto aquesta convocatòria per plaça al campionat, no s'han presentat, pel que sembla Stefan GP no està pel tema, i US F1 ven per e-bay aquells camions que va comprar a Brawn GP, encara pintats de groc fluorescent. Això deixa a... Epsilon Euskadi com a l'únic candidat que repetiria?
  3. Flavio Briatore i Pad Symonds tornaran al 2013 si no recordo malament, el segon podent a partir de ja treballar com a consultor, a mi em fa pudor a sucarrim, però bé, així porta funcionant fa molts anys la justícia a la F1.
On ens portarà tot això? No ho sabem, el que sí que sabem és que el campionat no pinta tan obert com semblava, tothom a la graella (inclús ells mateixos) coincideixen amb una cosa:

Els Red Bull son clarament superiors a la resta.

I és que si no fos per una trencadissa del Renault i un problema al vòx, ara mateix, Sebastian Vettel tindria 75 punts amb tota seguretat (el líder del mundial Felipe Massa en té 39). Red Bull ha fet totes les poles, i és que son números que fan por i que s'han de considerar fredament. La gran paradoxa és el que he anunciat al titular de la prèvia...



Ferrari ha provat ja l'F-Duct, per cert Red Bull no portava cap control actiu de suspensió

Miratge Mercedes... perquè Mercedes (McLaren i Mercedes GP) copsen SEMPRE les primeres places dels entrenaments lliures del divendres? A mi fins ara m'han portat a males apostes per a la Superporra... però és que ja no m'enganyen més. Jo de veritat no entenc què volen aconseguir o què els hi passa el dissabte a la nit, la qüestió és que aquest divendres no ha sigut una excepció, com tampoc ho ha sigut les males posicions de Ferrari. En fí, parlant de la Xina... jo sempre la recordaré com... "¡en la puzolana!" No sé si sabeu de què parlo :P

Demà ens toca matinar!



Què ens passa a tots plegats?