4 d’abril de 2010

Crònica GP de Malàsia: Tot en el seu lloc

"Everything in its right place" resa la fenomenal cançó de Radiohead del seu sublim "Kid A", diuen dels millors LP de la primera década del segle XXI; i és que la classificació general del campionat així ho demostra; tothom està on es mereix estar, sobretot, un jove alemany.


Sebastian Vettel s'ha passejat fins a la seva sisena victòria en la F1

Avui, (per fí) ha sonat de nou l'himne alemany a Kuala Lumpur, però oh! Qui hi ha allà dalt al podi? Un jove pilot de 22 anys, hem tornat enrere en el temps? No és en Schumacher no, que al tornar sembla que haguem tornat enrere en el temps, és "the man of the time", Sebastian Vettel.

Després de dos intents frustrats Sebastian Vettel iguala en punts a Fernando Alonso, aconseguint en les tres primeres curses els mateixos resultats que el pilot asturià, la diferència? Que Sebastian Vettel estava en posició de guanyar les tres curses. És un pèl esgarrifador i es que per fí, s'ha fet justícia per a Red Bull. Mark Webber ha seguit a jove alemany a la perfecció.

Primer podi per a l'equip Mercedes, amb resultat desigual sens dubte, gran cursa i tot i així autocrítica de Nico Rosberg que segueix una brillant progressió i que addicionalment, está dins dels grup dels 30 punts en la lluita pel campionat; sembla ser que el nou sistema de puntuació FUNCIONA. Brillant actuació també de dos equips amb dos pilots que potser s'estan subestimant; Kubica (4t) amb Renault i Sutil (5è) amb Force India, que a més a més, ha aguantat estoicament un Lewis Hamilton que ha fet una bona remuntada al principi de la cursa.

Lewis Hamilton segueix fent de les seves (lletjes) i els comissaris de cursa... també, avui Hamilton s'ha inventat una infracció nova, canviant fins a 4 vegades la seva traçada defensant la posició amb un increíble Vitaly Petrov. Infracció claríssima (només es pot canviar una vegada de traçada) que els comissaris han deixat com un "warning"... Per darrere es situava EL PRIMER CLASSIFICAT EN EL MUNDIAL, Felipe Massa! Que supera per dos punts al seu company d'equip.

Fernando Alonso: "La cursa més difícil de la meva vida" i es que al Fernando se li ha trencat el canvi a la volta de formació, s'ha quedat sense embragatge i per frenar havia de baixar les marxes abans de accelerar repentinament, i per més "via crucis", el motor li ha dit prou a l'última volta; no crec que es pot demanar més, amb raó durant la cursa el seu enginyer de pista li ha dit, "ja sé que és molt difícil conduir així però...".


Jenson Button s'ha convertit en el mal de cap (i responsable de la trencadissa?) de Fernando Alonso durant l'última part de la cursa


Pel que fa a la resta de classificats cal destacar la grandíssima actuació de Jaume Alguersuari que no només ha superat al seu company d'equip, Buemi, sinó que amb l'experiència guanyada amb el combat amb Schumacher ha protagonitzat la seva millor actuació en F1, realitzant una bona colla d'adelantaments i ensenyant ja per fí, les dents. Els Williams no han tingut el millor dels dies i es que ambdós monoplaces han patit problemes amb els dos compostos dels pneumàtics. Pel que fa als nous equips s'ha d'aplaudir l'actució neta i senes problemes (també sense ritme) de HRT, que avui ha superat a Virgin i Lotus que no han protagonitzat la més brillants de les actuacions.

Ens n'oblidavem, gran decepció de Pedro Martínez de la Rosa, gran decepció de Peter Sauber al veure als seus dos monoplaces fora "per culpa" del motor Ferrari, que sens dubte ha sigut el més decepcionant del cap de setmana, i és que el Pedro ni tan sols ha pogut començar la cursa.

Després de tres curses el mundial de F1 ens deixa un panorama bastant interessant; fins a set pilots entre els 39 i els 30 punts, un sistema de puntuació que si bé potser no és del tot just, ens assegura pel que hem vist fins ara un campionat apretat i emocionant; un nou sistema de "estratègies" que a mí m'encanta, i és que ara sí que podem veure clarament quin cotxe va més ràpid, quin està millor reglat i quin conjunt cotxe/pilot cuida millor els pneumàtics, em trec el barret per la prohibició dels repostatges. Em moro de ganes per tornar a fer matinada pel GP de la Xina... fins aleshores... els semàfors,

Red Bull i Sebastian Vettel: Perfectu, perfectu, perfectu.La meteorologia: Tot i que jo m'en moria de ganes, no ha plogut.
Nico Rosberg: Fent el que mai ningú havia fet: batre triplement al kaiser i empeny pel mundial.
Jaume Alguersuari: Si segueix així no hi haurà qui el pari: el veig a Red Bull amb Kimi Räikkönen.
(fins i tot m'atreviria a posar-hi al Fernando però són masses verds)
Lewis Hamilton: Tot i haver fet una bona cursa, ja n'estic tip que li perdonin tot.
HRT: Han acabat i s'han donat el plaer de superar als Lotus. Però segueixen i seguiran sent chicanes mòvils.


Els motors Ferrari: 3 trencadísses de motor, arruinant tres carreres que prometien. La més cruel sens dubte la de Fernando Alonso, tot i que la del Pedro no es queda enrere.
L'equip Ferrari: Així es regalen campionats, com ja va demostrar al 2008, ens ha quedat prou clar.