18 d’abril de 2010

Crònica del Gran Premi de Shanghai: Dosi de Fish and Chips al cor de la nova Xina.

I de nou, carrera espectacular. La “temporada perfecte” ha començat complint totes les expectatives i, objectivament, podem dir que, de les 4 primeres curses de l’any, 3 han set simplement vibrants!

La de Xina no ha estat ni molt menys una excepció. La cursa no ha tingut ni una sola volta sense interès. Els canvis de líder han estat constants, els canvis d’estrategies també, les lluites han estat presents al davant, al darrere, al mig… de nou un Gran Premi que fa afició i on els més grans han estat els protagonistes.

Comencem pels guardonats de Mclaren. Després dels doblets primer de Ferrari i després de Red Bull tocava el torn als de Woking. Pilotatge excepcional, una vegada més, del Jenson Button, superant de nou al seu company d’equip, Lewis Hamilton, qui avui també ha realitzat una cursa excepcional. Brillant actuació de Mclaren en tots els aspectes imaginables (estratègia, pilotatge, plantajament de carrera…). M’aradaria per això destacar que l’acció de Hamilton als boxes no l’he trobat correcte. No per l’entrada o per la sortida del box (que no sé què hi diu exactament el reglament) sinó pel tros que ha corregut en paral·lel amb Sebastien Vettel dins la zona de limitació de velocitat. Ho he trobat perillós per la gent que treballa als boxes i m’ha semblat molt imprudent. De totes maneres, al final tot ha acabat com un incident de carrera i no hi hauran sancions.

Monopoli Mercedes

Tan brillant com Mclaren ha estat Renault, on avui no sols ha sorprès Robert Kubica, que ha aguantat Sebastien Vettel rere seu unes 15 voltes, sinó també Vitaly Petrov. Setè al final, s’ha permès el luxe d’avançar fins i tot al heptacampió del món Michael Schumacher. Gris una vegada més, l’alemany s’ha tornat a veure àmpliament superat pel seu company d’equip Nico Rosberg, protagonitzant avui una excel·lent actuació que el col·loca, atenció, segon classificat, amb cinc vegades més punts que el “Kaiser”.

Penedit?

No ha estat el dia ni de Ferrari ni de Red Bull. L’equip de Sebastien Vettel, que s’ha adjudicat totes les Poles en el que portem de temporada, partia una vegada més com a favorit, però les condicions meteorològiques han anat diluint una actuació que prometia i ha acabat en una discreta sisena i vuitena posició, desenganxant-se així, però només una mica, del carro del títol: 15 punts separen ara al jove Vitello de l’actual campió del món i líder del mundial Jenson Button.

Per part de Ferrari, error greu de Fernando Alonso a la sortida que, al meu parer, li ha valgut la victòria. Però una vegada més ha aconseguit una remuntada brutal, deixant al seu company d’equip a la exagerada xifra de 40 segons. I es que el Brasiler s’ha tornat a diluir com l’aquarel·la de tómbola en l’instant que ha caigut la primera gota. Avui Massa no m’ha recordat al potent pilot que hem vist els últims mesos, sinó al mediocre que vam veure a Silverstone l’any passat, o al que vam veure perdre 20 segons en 10 voltes al Nurburgring del 2007. Massa és un autèntic negat amb la pluja, i avui sols ha aconseguit ser novè. Sobre la jugada d’Alonso en la línia de boxes a mi m’ha semblat inecessària. De totes maneres, també em sembla una mica ridícula la comparsa que ha fet Ferrari en les últimes carreres. A Austràlia, per exemple, Alonso era més ràpid que Massa, però tot i així l’equip va optar per no deixar lluitar als pilots. Si avui Alonso no hagués fet la jugada a Massa, segurament hauria quedat desè, darrere del seu company d’equip a qui no haurien deixat passar, i l’Scuderia hauria perdut un bon grapat de punts.

Concloem amb els semàfors:


Mclaren: Tot ha funcionat com hauria de funcionar amb un equip com Mclaren. Jenson Button? Espectacular de nou i reivindicant-se com a vigent campió una vegada més.

Renault: Confirmant un conjunt equip-monoplaça-pilots molt millor que el de l’any passat. Un altre equip que ha tornat on es mereix.

Alguersuari: Molt a prop dels punts i per sobre del seu company d’equip una altre vegada. Va camí de convertir-se en el líder de Toro Rosso.


Red Bull: Important decepció, sobretot després del dissabte on s’ensumava el liderat de Vitello. Què ha passat ben bé? Doncs no ho ser dir, el cas és que amb la primera parada al box han sortit molt enrere.

Hispania Racing: Segona cursa on acaben els dos monoplaces!


Felipe Massa: Actuació no acceptable per un pilot que, fins ahir, era líder del mundial.

Sauber: Ridicul de nou de l’escuderia de Peter Sauber. Comença a estar clar que a la pretemporada ens van vendre una bona moto, i que el cotxe de Pere Martínez de la Rosa és, com va dir Josep Lluís Merlos, com el “camió dels polos”.


Ens veiem, aquesta vegada in situ, al Gran Premi de casa!

2 comentaris:

Vicenç ha dit...

Pensava que li donaríeu un semàfor vermell a l'Alonso...

Ivan Monells ha dit...

Val a dir que la sortida i l'entrada a boxes no van ser el millor, però va donar una bona pallisa a Felipe Massa...