3 d’octubre de 2009

Crònica Pole Position Gp de Japó: L’últim Samurai


Després de l’estranyissima pole de Hongria, Suzuka ens deixa amb una altre sessió de classificació absolutament desconcertant i possiblement una de les més llargues de la història. Si a aquestes dues hi sumem la de Bèlgica, nois, es pot dir que les Pole Position d’aquest any són realment de ciència ficció.

En una sessió on els monoplaces han tingut feines tant sols a completar una volta ràpida per la multitud d’accidents que hi ha hagut, Vettel s’ha imposat a l’esitil “El último Samurai”, en un últim intent per, almenys, no quedar matemàticament descartat pel títol aquest cap de setmana. El segueix un sorprenent Jarno Trulli (ja sabem que l’italià brilla a les classifiacions, però m’ensumo un dipòsit buit), un ja habitual Lewis Hamilton i (WTF!!!) un altre cop el Force India de Adrian Sutil. Molt malament Ferrari (Kimi sortirà vuitè, i Fisichella no ha passat la Q1), i molt bé Toro Rosso. Alguersuari per fi ha passat la Q1 i Buemi ha entrat a la Q3, sessió que igualment no ha pogut disputar degut a l’accident que ha tingut.

No obstant això, se’m fa realment estrany assumir la quantitat de sortides de pista que hi ha hagut, el de Timo Glock força greu i del qual espero que se’n recuperi el més aviat possible. Per què tants accidents? És cert que Suzuka és un circuit realment complicat, però s’hi ha corregut molts anys i jo MAI havia vist tal quantitat d’accidents i banderes vermelles en una sola sessió. Pot ser el fet de no poder rodar a Suzuka el divendres com a causa de la pluja? Pot ser perquè feia dos anys que no es rodava al complicat circuit? Nois, no ho sé, però el Fernando ha dit que la pista no relliscava especialment, que estava en bon estat, o sigui que… Ai si demà plou!

Sobre les voltes en bandera groga de Brawn GP, doncs que voleu que us digui, imagino que el Fernando i el Rosberg tenen tota la raó per queixar-se. De totes maneres recordo una Pole Position de Mika Häkkinen al GP de Mònaco amb banderes grogues i ningú la va invalidar tot i les queixes de Ferrari. Si els cau una sanció als Brawn? Bona noticia pel campionat perquè donarà ales al samurai, però la meva pregunta és, no la podrien haver ficat durant la sessió de classificació? Si al final els hi treuen el temps als Brawn, Alonso i Rosberg guanyaran dos posicions, però no hauran pogut disputar la Q3. No sé si hauran fet gaire bon negoci…