24 d’agost de 2009

Crònica GP d'Europa: Somriures carioques i llàgrimes austríaques

O senda da victoria

5 anys després, vestit d'un color no fa pas gaire inverossímil (el blanc impolut de Brawn GP) , amb 38 anys i apuntant als 300 GP sobre les espatlles, el sempre alegre Rubens "Rubinho" Barrichello s'ha reencontrat amb la victòria, i perquè no, amb la justícia. Fet que em plau, i tant que em plau.

"Va per a tu, Felipe" deia entre llàgrimes Rubinho.

I és que el Rubens ho sent, probablement molt més que la resta, "mai havia conduit tant bé com ara, mai havia estat tant motivat com ara, sento que estic al cim de la meva carrera com a pilot", sense pèls a la llengua, com ens ha demostrat aquesta temporada quan es sentia injustament tractat, declarava Rubinho. Entre "pitos i flautes" la seva plaça pel 2010, encara no està assegurada; la revolució que portarà Fernando anant a Ferrari (hom ho dona per fet al Paddock) i la retirada de BMW de ben segur que revolucionaran els seients de la propera temporada. Però, aquesta és una altra història, centrem-nos al que ens interessa, la maravellosa victòria de Rubinho i la incorporació d'un 5è vencedor d'un Gran Premi en aquesta temporada que semblava haver d'ésser un monopoli Buttonià.

Deu petons com aquest al llarg de la seva vida

Tot prové d'un error primordial de McLaren, que amb un cotxe renovat de dalt a baix i trobat l'equilibri guanyador, partien avui com a favorits, inclús per a un doblet, i així semblava, Lewis Hamilton es catapultava a la primera plaça durant la primera mànega de la cursa, amb Heikki (finalment 4t) fent-li d'escuder, retentint al Rubinho. Els de McLaren estaven mirant les mussaranyes quan Lewis ha fet la seva segona parada, no estant preparats pel canvi de pneumàtics, fet que ha fet que Lewis perdés uns 7 segons al box. De totes totes, el ritme del Rubinho era suficient com per haver disfrutat d'una emocionant lluita durant les últimes voltes, però no ha sigut així.

Finalment les graderies de València han lluit molt i molt!

La sortida ha demostrat de nou que el KERS, potser és una opció (jo sóc partidari de que segueixi sent una part del circ), així ho demostrava Kimi recuperant dues places en la sortida, col·locant-se 4rt i després realitzant la seva cursa particular, en la que compliria com ja ens té acostumats en un correctíssim ritme de creuer, aprofitant l'última parada per pujar a l'últim esglaó del podi, i donant un podi a Ferrari en una temporada on poc més poden optar. De nou Räikkonen ens demostra que l'únic que podem esperar d'ell és que fa la seva feina sempre i quan aquesta no impliqui grans proeses. Si bé la cara de Ferrari és més que evident, la creu i que mostra tots el "mals" de l'escuderia, és la situació en la que s'ha trobat Luca Badoer.

Sincerament no recordo una actuació més patètica per part d'un pilot de F1, alemnys d'un pilot capaç d'acabar un GP (a Ferrari es pensaven que l'haurien de dur a l'hospital després de la cursa), al veritat és que esperava molt més del pilot de Montebelluna, 10 anys provador de Ferrari, 4 temporades en la Fòrmula, i el pilot italià no ha sigut capaç de deixar l'última posició, de cometre múltiples errades i de rodar a un ritme senzillament ridícul, deixant en ridícul un dels dos Ferraris; on era més ràpid era al pit-lane, on va ser multat en 3 ocasions el divendres per excés de velocitat. Per adelantar-lo fins i tot el van adelantar al pit lane i en fí també va trepitjar la línia, patint el corresponent Drive-Through. Jo no era dels que es posaven les mans al cap amb el "no" a Gené, però ara espero que el Marc condueixi el monoplaça número "3" a partir del Gran Premi de SPA on lògicament Badoer (17é) ja està confirmat (és aquesta mateixa setmana). No és pot rodar 1.5 segons més lent que Alguersuari (16é), que per cert, ha complert de nou en el GP, ha fet el que havia de fer, ha superat de nou (pels motius que sigui) i dos pilots espanyols han creuat de nou la línea de meta.

Pel que fa a la resta de competidors, destacar de nou el gran cap de setmana de McLaren i de Lewis Hamilton en particular (2n finalment). Fernando Alonso, aquesta vegada ha pogut completar més d'una volta i ha recollit més punts per al seu compte personal i el de Renault (6è), no gaire més podem dir d'un pilot que ja ens ha demostrat que és del millor, sinó el millor que hi ha a la graella. Nico Rosberg segueix conreant constància i punts, em recorda de fet a Heidfeld, però el de l'any passat, parlant de BMW, sembla que les millores introduides sense tenir el KERS en ment han sigut positives i Kubica a pogut fer un puntet (8è). Force India, s'han quedat a les portes dels punts.

La nota negativíssima del GP l'ha donat gent que, en fí, s'han de sentir un tant decepcionats:
Jenson Button, Red Bull Racing, Mark Webber i Toyota. Jenson Button ens està demostrant, durant les últimes 4 curses que potser no les té tantes les de guanyar, i jo em planetejo ara seriosament, si realment aquest home és vàlid o no. I dic ara perquè quan guanyava en fí vaig ser un incrèdul. De totes maneres ha aconseguit dos puntets pel campionat, situant-se 7è i sincerament crec que a dia d'avui la seva "única" amenaça es McLaren estorbant i Rubinho, assedegat d'un campionat del món, que jo sincerament preferiria que s'adjudiqués, per justícia històrica.

S'agraeix guanyar i ésser així

No sé per altra banda si culpar a Renault, pel tema dels motors o als nois de Newey, aquesta irregularitat es pagarà molt cara Adrian. A en Vettel (pobre Vettel!) li queden 2 motors pel que resta de temporada... en Mark no ha pogut fer res i no sé si la culpa és del propulsor francès, en tot cas, tampoc així es guanyaran campionats.

Rubens Barrichello: Nohasefaltadesirnadamás.
Nico Rosberg: S'ha de destacar la seva constància per sobre de tot.




McLaren: Una de calç, una d'arena que diuen, de què serveixen innovacions millonàries i les mans del campió del món si els mecànics miran les mussaranyes?
Fernando Alonso: Potser un pèl retingut per la por d'acabar el GP, per cert Grosjean ha tingut una correcta actuació.



Jenson Button: Vaig prometre que si seguia així el posaria al semàfor vermell i aquí el tenim.
Ferrari: Jo no crec que la culpa sigui de Badoer, sinó de Ferrari per haver-lo posat dins del monoplaça de nou, el pobre Badoer... què pot fer-hi?
Red Bull: Així no anem enlloc.



Els resultats del 2n GP d'Europa al Valencia Street Circuit,