30 de juliol de 2009

Crònica GP d'Hongria: Flaixbac (o Déjà vú)

Si no ho veiem, no ho creiem, Alonso P1, Hamilon P2

Flashback, és diu del recurs narratiu en el què per tal de compendre o per posar en evidència algún punt del guió es torna enrere en el passat. I amb això no ens referim al retorn de Michael Schumacher "el kaiser" a la Fòrmula 1 en substitucó del seu pupil Felipe Massa (que gràcies a Déu es recupera molt favorablement) i fet al qual dedicarem un article sencer, no. Em refereixo a una altra cosa: A un podi, amb un magnífic Lewis Hamilton a dalt de tot i amb un també correctíssim Kimi Räikkönen en la segona plaça, un McLaren i un Ferrari, un doblet pel KERS, un doblet per l'antic ordre de la F1, un retorn al passat.

I el millor de tot és que les circumstàncies en les quals s'ha produit tal esdeveniment no han variat massa de les condicions normals d'una cursa; l'aigua no va aixafar la tàctica a ningú i, de fet, si va guanyar en Lewis això en part significa que els penumàtics tampoc han ofert gaires problemes. Per acabar de donar-nos la sensació de Flaixback, Fernando Alonso va dominar les primeres voltes al circuit.

Amb una excel·lent sortida, Lewis era el seu únic caçador, de totes maneres el guepard asturià no va tenir temps de demostrar-nos res, i es va produir un altre Flaixback, "el tuercas", és a dir, una broca mal collada (error garrafal i bastant greu en el context del cap de setmana amb en Massa crític i en Surtees mort per peces despreses), el mateix que va succeir a Fernando al 2006 quan lluitava amb el kaiser. Alonso sobre tres rodes entrava al vòx, tirant pels terres un podi (2a o 3a plaça) assegurat, ja que guanyar, amb el súper-McLaren (amb moltes actualitzacions aerodinàmiques) de Lewis era bastant complicat. De totes totes, la bomba de benzina va ir "prou!" al pur estil Cuní. Una altra decepció pel nano, que almenys ha pogut donar un cop d'efecte sobre la taula, per dir que ell, segueix molt viu.


El Fernando perd qualsevol opció



I és clar si guanya un McLaren i un Ferrari queda segon, això significa que els Red Bull i els Brawn GP han fet fallida. Tot i que no semblava ser el cas dels Red Bull, senzillament dir que ha sigut una pena que Vettel arruinés amb en Kimi el seu GP a la sortida, ja que hagués pogut retallar punts valuosíssims a Jenson Button (7é), però no, Webber es mostrà consistent, a prop del ritme dels cotxes amb KERS però sense KERS (servirà d'alguna cosa al final! Em pensava que aquesta frase subratllada amb rosa mai la diríem) i ara l'equip Red Bull té un vertader problema amb els punts igualats per ambdós pilots. A Brawn ho tenen molt clar, de nou Rubinho s'ha hagut de barallar amb el "pelotón" i no ha pogut ni puntuar (10é). Sembla ser que a Brawn no poden distreure's més; tenien un cotxe tan perfectament equilibrat al principi de temporada que ara les novetats que han introduit no han fet res més que desequilibrar el cotxe, jo si fos d'ells tornaria a la configuració inicial del monoplaça... si es consolidessin com el segon equip, no tindrien problemes per guanyar ambdós títols.

Williams i Toyota per altra banda, segueixen allà, al peu del canyó, esperant que els altres errin l'escomesa per arreplegar algun podi, per a ambdós equips, actuacions molt bones però insuficients, s'entén, per assolir les primeres posicions a curt plaç.

El tema de BMW Sauber és més complicat... si és que al final s'haurà de fer cas a la FIA i tot... avui mateix BMW ha anunciat que es retirava de la competició a final de la temporada 2009, després de l'estrepitós desastre esportiu i teconològic d'aquest any, els alemanys de BMW no estan disposats a treballar per treballar: han fallat i no han complert l'objectiu... els resultats no acompanyen i pleguen, així de fàcil, no crec que haguem de buscar una lectura en clau de crisis econòmica; apostar pel KERS i fracassar, ser els primers en parlar de 2009 i fracassar, és BMW i no es poden permetre aquests resultats, per això, esperem que amb el recolzament de la FOTA i de la FOM, Sauber ja sense BMW, sigui capaç de tirar endavant, ja que els recursos humans i tecnològics de BMW Sauber son meravellosos, segurament compten amb els centres de recerca de F1 més avançats de tota la graella... esperem que Peter Sauber trobi una solució a tant complicada situació... sinó algun dels que no ha pogut entrar al 2010, compraran la participació.

Jaume Alguersuari, per altra banda, ha aconseguit molt més del que qualsevol de nostaltres esperava d'ell; sigui pel que sigui ha superat a Buemi i ha acabat el GP, més, Jaume, no es pot demanar.

En Jaume ja sap què és la pressió de la F1

La segona metitat de la carrera va ser francament aburrida. Comentar finalment que la FIA ha imposat una sanció brutal a Renault per deixar sortir al Fernando amb una roda "fluixa": no córrer a Valencia, una bestiesa de sanció la veritat, innecesària i induida pels fets que han succeit amb Massa i Surees, de moment Renault ha apel·lat per poder competir (sinó evidentment Valencia se'n quedaria molt ressentida).

Ferrari està amb en Felipe

El KERS: Aquest cap de setmana hi ha hagut un nou guanyador; el KERS, del mà d'un correcte Lewis Hamilton intractable i un bon (per fí) Räikkönen.
Fernando Alonso: El seu cap de setmana buit de punts ha sigut fantàstic per part seva (amb pole inclosa).


Williams i Toyota: Perduts en la inmensa mar blava (de nou).
Jenson Button: Si les coses segueixen així per al "nou Schumacher"?, al proper GP el posarem al semà



BMW Sauber: Els resultats estan essent tan desastrosos fins al punt per culpa d'aquestos pleguen de la F1....
La Seguretat: La paraula parla