Crònica GP d’Anglaterra: Flip:Brawn, Flop:Red Bull.

Flip, Flop. Encès o apagat. 0 o 1. Blanc o Blau-groc amb un toc de roig. Red Bull o Brawn GP. Això fa por. I és que si es tractès d’una lluita ajustada per aconseguir les primeres places aleshores fantàstic, hauriem substituit Ferrari per Brawn GP (per això del canvi de Ross Brawn) i McLaren per Red Bull (per això del canvi Adrian Newey com hem anat insitint), i si “fessim números” pensant en un hipotètic segon lloc de Vettel a Austràlia i que el “nano” no s’hagués menjat un mur a Mònaco, “otro gallo cantaría”.

La realitat és que el passat diumenge entre una tormenta elèctrico-política, Red Bull va dominar amb mà de ferro durant tot el cap de setmana. Amb mà esquerra, els entrenamens lliures van veure uns oscil·lants Brawn GP i una fermesa en el capdamunt de la classificació dels cotxes energètics; la superioritat es va tornar a comprobar a la pole i es va reafirmar el diumenge, GP on el domini va ser tan aplastant que jo no recordava haver mirat un GP on les càmeres enfoquessin menys al primer classificat.

Abans de centrar-me en la cursa un parell de reflexions:

1) Flip-Flop: el que comentava, veurem algun GP on els Brawn GP i Red Bull competeixin roda a roda, mà a mà? On els dos estiguin “fins” i tinguem emoció en les primeres places? On en Button ens demostri que realment és TAN pilot com ens l’hem cregut fins ara, on pugui córrer lluitant per la victòria i pel campionat, envers de passejar-se i on Sebastien pugui demostrar-nos que ha après dels seus errors, múltiples, però segons el meu parer totalment justificables, d’aquesta temporada? De moment, i ja portem un bon troç de campionat on hem sigut conscients que son els dos equips que manen, no. De moment no ho hem vist. Esperem que no es tracti de dues aproximacions tan diferents a lo que seria un F1 2009 sitaució en la qual domina o l’un o l’altre. Flip-Flop.

2) Les ales del Red Bull: Durant tota la temporada, i concretament a Catalunya i Silverstone, Ferrari per exemple ens ha declarat que portava “significatives i visibles millores aerodinàmiques”, cosa que no s’ha vist ni en l’aspecte extern del monoplaça (segueixo pensant que l’F60 no és més que un F2008 adaptat) ni tampoc en resultats. En canvi Adrian Newey ens ha dit que ha portat millores aerodinàmiques a Silverstone, i vaja si ho hem vist:

En canvi les de Ferrari:

I ara comencem a recordar a partir del moment de la sortida, en la qual, de nou vàrem veure que definitivament Brawn GP no sap sortir-ne massa ben parat: Jenson Button va començar moltes posicions enere. També va perdre posicions un decepcionant Kimi Räikkönen (8è), que a pesar del monoplaça, és incapaç de fer altra cosa que queixar-se i dir que dóna el màxim… bé potser podria fixar-se amb Felipe (4rt) que una mica més i aconsegueix el primer podi de la temporada per Ferrari. Per altra banda ja des d’aleshores un perfecte Sebastien durant tot el cap de setmana encapçalava el Gran Premi amb brutal rotunditat i no abandonaria la primera plaça ni al fer les seves repspectives entrades al box. Mark Webber es faria amb la segona plaça, Kazuki Nakajima (11è) aniria perdent posicions de mica en mica, com no. I Nico Rosberg (5è) aguantaria totes les embestides d’un Jenson Button (6è) que segons sembla va patir de sobreviratge (tinc els meus dubtes) i d’una mala sortida, la qüestió és que el pilot anglès, per primera vegada en tota la temporada no es va comportar com un pilot guanyador i encara que tingui molt a perdre, personalment crec que entre fer 3 punts i intentar arribar fins a la 3a plaça, jo hagués intentat aconseguir lo segon. Creieu que Alonso o Schumacher haguessin esperat darrere el Williams amb un Brawn GP?

Deixem la pregunta a l’aire. Toro Rosso s’ha consolidat (amb permís de McLaren que ha sigut avergonyit davant del “seu” públic) com l’escuderia més lenta de la graella, i és que m’atreveixo a dir que Force India està per davant d’ambdues, Fisichella (10è) arriba a trepitjar els talons de un sàndvitx de Toyotas, Trulli (7è) i Glock (9è), i el Ferrari de Kimi. I el Fernando? Doncs la veritat és que va ser curiós, molt curiós, que bona part de la retransmissió de la prova es centrés en la lluita per…. la 17a plaça! Increible. Així va ser, vàrem poder veure bones jugades Hamilton-Alonso però una mica “fora de context”.
Jenson Button “tira” el seu domini.

Sebastien Vettel: L’amenaça fantasma de Button ens ha demostrat que pot ser tan perfecte com el Jenson.
Felipe Massa: On no n’hi ha, en fa rajar.

Williams: Un pas endavant, un pas endarrere. Aquest cop l’equip ha participat de forma activa en l’animació del Gran Premi. Rosberg no ha aconseguit un mal resultat (per davant dels Toyota) i Nakajima va sorprendre a tots el dissabte.
Rubens Barrichello: la constància feta aburriment i sentit d’inferioritat.

Mclaren: “Terrible, horrorós. Aquest cotxe no funciona ni amb pedals. Ja poden tirar el disseny i començar de nou per l’any que ve.” això ho va escriure l’Ivan pel GP de Mònaco, als fets em dirigeixo, han fet el ridícul més espantòs de la temporada davant el seu públic.


PS: Disculpeu lectors el retràs de la publicació de la Crònica del GP.

El “mestre tites”