11 de maig de 2009

Button Barrichello Barcelona

L’equip Brawn GP no fa altre cosa que recordar-me al triangle amorós de l’última película que va gravar Woody Allen al nostre país. I es que Ross Brawn no és altre que Javier Bardén, mentre que els seus pilots, Jenson Button i Rubens Barrichello, assumeixen el Rol de la Cristina i la Vicky (interpretades per Scarlet Johansson i Rebecca Hall en el film ). Els dos piloten per al seu cap de files, però, mentre Button un sap que el seu “amor” es correspon, Barrichello sap que sempre serà el seu company d’equip qui estarà amb el Ross.

I tot això es confirma precisament a Barcelona. Aquesta vegada Rubens és millor, és més ràpid i aguanta al Jenson, però inexplicablement arriba un canvi estratègic que, es veia a venir, el relega a la segona posició. Tot calculat milimètricament, calculat per aconseguir “invertir” el doblet. Sembla que la història es repeteix, però aquest cop en un diferent equip. Ross Brawn, que fa uns anys estava a Ferrari juntament amb Rubens Barrichello, va ser un dels responsables de relegar el Brasiler a escuder de Michael Schummacher i, després del vist a Barcelona, sembla que estem de nou amb el mateix… De totes maneres, és una cosa que jo ja veia a venir, fins hi tot abans de Barcelona.

Però si una cosa ens deixa clara aquest Gran Premi és que no ha canviat res. Brawn GP segueix sent el millor equip, i el segueix Red Bull. A partir d’aquí és més discutible, però els dos primers equips segueixen sent els mateixos, igualment de sòlids o fins hi tot més.

I es que si ens mirem la classificació del campionat ens trobem amb una lògica aplastant: Primers els dos Brawn, Després els dos Red Bull, els segueixen els dos Toyota i després venen Hamilton i Alonso empatats en punts.

La carrera va ser prou interessant per tractar-se d’un Gran Premi que tradicionalment és avorrit. Tot l’equip de Fórmula 1 en català vam desplaçar-nos fins a Monmeló, en la nostra localitat habitual (zona socis) a la que ja hi assistim religiosament desde fa més de 10 anys. Espectacular la sortida que vam presenciar en directe. Trulli se surt una mica en el segon revolt, en aquest moment penso: PUM, i en efecte, PUM. Col·lisió múltiple, salten peces de fibra de carboni per tot arreu. Safety car.

Divertidissim veure com salten uns 20 comissaris a netejar la pista. Amb certa temeritat, les escombres dansen per la pista. A un dels comissaris se li trenca el mànec de l’escombra. 3 voltes i tot net. Craieu-me, la pista havia acabat plena de peces, no era fàcil netejar-la tan ràpid. Un 10 per la organització

No hi ha massa moviments fins al primer repostatge. Tant sols hi ha la baixa de Kimi degut a un problema hidràulic. En les primeres parades hi ha sorpreses. Alonso no anava tan buit ni Massa tan ple.

La segona part de la carrera va ser la que va presentar menys moviment. De totes maneres, va ser divertit veure unes voltes d’un duel “Hamilton-Alonso” que al final es va endur l’asturià. El públic de Monmeló va estar bastant eufòric durant aquestes voltes.

El final de carrera va ser prou interessant. Vettel surt darrere Massa però no intenta atacar (situació que es va donar durant tot el Gran Premi), però unes voltes més tard Massa afluixa el ritme, el passen Vettel, i fins hi tot Alonso, que es trobava a una desena de segons.

Més tard, en el camp del Barça, m’arriva un missatge del Manel, un company que va assistir amb nosaltres al Gran Premi: Massa ha afluixat perquè no li quedava gasolina. Ric, ric perquè la situació és del tot absurda. La veritat és que amb tot el temps que porto mirant fórmula 1 no recordo mai a cap pilot en una situació similar. Fins hi tot recordo de posar gasolina dos cops per error, però… no posar-ne suficient? Ferrari no deixa de sorprendre’ns, Gran Premi rere Gran Premi, amb errades que no faria ni un equip de karting. Recordeu que Kimi Räikkonen es va quedar fora de la Q1 en la classificació perquè l’equip li va comunicar que ja estava classificat.

Prepereu-vos, perquè la següent cita del campionat és Mònaco. La prova del principat és sempre una carrera especial i bonica de veure. Una prova on abunden els accidents i on el pilotatge es premia més que en altres traçats. Ja podeu enllestir els vostres pronòstics per la Superporra que, a partir d’ara i per a petició popular, es podrà omplir fins divendres.


F.Alonso i Renault: Bona sortida, bon ritme de carrera i bona estratègia. No crec que Renault hagi fet una millora evident, però ha fet un bon plantejament de carrera, i ha quedat sols darrere dels Red Bull i dels Brawn GP.

Red Bull: Tot hi no portar cap evolució del monoplaça (les portaran a Mònaco), ningú els ha robat l’status de “segon millor equip”. Què passarà amb les millores que portaran al principat?


Brawn GP: Res a criticar sobre el seu rendiment esportiu o sobre el seu plantajament de carrera, però si sobre la seva actitud vers Barrichello. És molt d’hora per a assignar-lo ja com a escuder. Només diré una cosa: Webber no ha deixat passar a Vettel.



Ferrari: sobren els comentaris. L’evolució que sembla que ha tingut el cotxe no compensa les errades absurdes que s’han donat aquest cap de setmana.

Mclaren: després d’una millora evident a Bahrein, tornen cap enrere. Ja van avisar que ells milloraven a Bahrein i que poca cosa durien a Catalunya.

BMW: Tot hi que Heidfeld ha fet punts, ja poden pensar en el monoplaça de l’any que ve.

M'agradaria que visitéssiu un treball de fotografia que he fet personalment en motiu del Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1. Les fotografies són d’un servidor i de l’Ingrid Vicente. Creieu-me, no tenen desperdici. Òbviament, totes les fotografies són en exclusiva de Fórmula1EnCatalà.com. Aquí en teniu unes quantes:

Massa aguantat a Vettel

Fernando Alonso, l'heroi local

Els editors de www.formula1encatala.com al més alt del podi

Visiteu la resta a l’àlbum de flickr de Fórmula1EnCatalà





2 comentaris:

Jordi Domènech Montané ha dit...

Molt bones les fotos!
Cal dir també que Brawn GP va argumentar el canvi de tres a dues parades de Button perquè van veure que sortiria darrere d'en Rosberg, fent impossible que el britànic guanyés temps darrere el Williams.

Aquesta és l'explicació oficial, i val a dir que té base, però si que Barrichello sembla una mica Calimero...

Ivan Monells ha dit...

Si, però penso que la estratègia bona era a dues parades, no a tres. Gairebé tothom va anar a dues... Una estratègia a 3 era molt agressiva, i a un líder de carrera sólid no li cal.

No sé, no creus que pinta a excusa? Alguna cosa han de dir no? fins hi tot et diria, alguna cosa li han de dir al Rubens no? :)

Ara, no et preocupis que, amb el que queda de temporada, se'ns confirmarà si el Rubens és escuder o no.