17 d’abril de 2009

Previ GP de Xina: Després de la tempesta, arriba la calma?

Shang hai (上 海) Significa “sobre del riu”, i no podia ser un nom més indicat després del “riu” en que va convertir-se el circuit de Sepang en la “mitja-cursa” de fa dues setmanes. La qüestió és que, amb riu o sense, Brawn GP va tornar a ser l’equip dominant i de fet, feia temps que no veia un dominador tan clar en les dues primeres carreres de la temporada. Ningú té cap mena de dubte, Jenson Button és l’home a batre.

L’esperada confirmació de la FIA de que el difusor sí és legal, no farà sinó prorrogar, i qui sap si consolidar, aquest domini aclaparador. La resta d’equips, sobretot els equips que solíem anomenar equips-top, deambulen perdudament, buscant noves solucions que, a vegades, signifiquen admetre que s’han equivocat. És, per exemple, el cas de Ferrari, que ha decidit no muntar el KERS a la Xina.

Però, després dels entrenaments d’aquest matí, hem pregunto si el fet que Ferrari hagi tret el KERS haurà servit d’alguna cosa, si haurà servit d’alguna cosa que BMW el munti, o el nou paquet aerodinàmic de Mclaren, ja que les tendències de les dos últimes carreres no han canviat.

Segueixen a dalt els de sempre, Brawn Gp, Toyota, Williams i RedBull. A la primera sessió Hamilton donava una esperança als seguidors de Mclaren, fent el millor temps amb el nou paquet aerodinàmic, un temps que, a la segona sessió ha estat superat per pràcticament tothom.

A la jornada d’avui s’han vist molts equips amb problemes seriosos de degradació de pneumàtics. Bridgestone ha portat els mateixos que Austràlia (el mig i el supertou), i molts pilots han, literalment, destorçat el pneumàtic amb unes poques voltes. Fernando Alonso ha estat especialment crític per la decisió de Bridgestone de portar aquests dos pneumàtics. No ens hem d’estranyar si algun equip decideix anar a tres parades com a causa de la degradació de les gomes.

De moment sembla que, els que heu set conservadors en la votació de la Superporra, teniu les de guanyar. Tot apunta a nova victòria de Brawn GP.




1 comentari:

Marc Costa i Sitjà ha dit...

La cosa està molt tensa per dir-ho d'alugna manera. Molt tensa. Jo crec que els antics grans de la graella encara no donen crèdit, encara creuen que somien, esperem que la cosa s'equil·libri quan arribem a Europa, ara mateix això és un interesantíssim guirigall, tenim exactement 3 tipus de cotxes:
Els que porten el Doble Difusor, els que porten KERS i els que no porten KERS...

Ja veurem què passa.