1 d’abril de 2009

Previ GP de Malàisia: Serà Brawn GP una altre vegada?

Després d’un inici de campionat del tot insòlit, el “Gran Circ” no ens deixa temps ni per respirar, i ja aquest dissabte, ens catapulta cap a la calorosa Malàisia.

Malàisia, un circuit de pluges tropicals imprevisibles, calor sufocant, un primer viratge molt complicat i revolts molt ràpids. És precisament aquesta última qüestió la que pot fer volar, molt més del vist a Melbourne, els monoplaces de Brawn GP. M’explico:

El principal factor diferenciador, QUE NO L’ÚNIC, del Brawn GP, és precisament el polèmic difusor. Es diu que aquesta peça pot ajudar en pràcticament mig segon a millorar els temps per volta. El que passa és que, per les característiques del propi traçat de Melbourne, no hem pogut veure aquesta peça amb tota la seva esplendor. Malàisia és un circuit amb una sèrie de revolts que requereixen d’una adherència aerodinàmica màxima, i és en aquestes condicions on el famós difusor pot marcar, encara més, la diferència.

Així doncs, no ens hauríem d’estranyar si veiéssim una pallissa dels Brawn GP encara més significativa de la que hem vist a Austràlia. Per altre banda, per això, hom pot observar que el circuit de Sepang té dues rectes molt llargues, on es diu que el KERS pot aportar també una petit plus.

De totes maneres, veient els resultats del KERS a la primera prova, dubto molt que aquest plus de potència pugui compensar un xassís aerodinàmicament molt més interessant; potser podrà a Monza o Spa, però no a Sepang

Així doncs hom es queda amb la incògnita de si veurem una repetició del que hem vist a Austràlia: un equip clarament dominador, que és Brawn GP, i sobre la resta, un poti poti on no sembla que hi hagi cap equip que fixi una posició dominant. Dit d’una altre manera, Brawn GP encara no pot tenir ni idea de qui serà el seu rival durant l’inici d’aquest campionat.

Així doncs, amb la incertesa que acompanya sempre aquest esport, caldrà esperar fins diumenge per saber si l’equip de Ross Brawn es consolidarà com a equip a batre, o sortirà algú que pugui fer-li tant sols una mica de d’ombra. Us deixo amb dos clips obligats de veure.

En aquest vídeo podeu veure Michael Schummacher en volta de pole. Fixeu-vos en l’exigència aerodinàmica que suposa aquest circuit. Al revolt número 12 pràcticament perd el control del monoplaça.




Quan he vist aquest vídeo m’he adonat del ràpid que passa el temps, i es que l’any passat va ser l’edició número 10 del GP de Malàisia. El clip que us deixo és un vídeo promocional de l’edició de l’any passat.