28 de març de 2009

Pole GP d'Austràlia

Actualització: L'equip Toyota ha sigut desqual·lificat pels comissaris per portar uns alerons "extremadament flexibles", de manera que sortiran des de l'última fila de la graella, per altra banda Hamilton ha canviat la caixa de canvis i sortirà antepenúltim (5 posicions), Williams s'ha quiexat de Redb Bull i Ferrari pel mateix motiu dels alerons.

Un somriure: això és el que he traçat al veure la foto, el ressorgit de l'oblit, el renegat del cel·luloide britànic Jenson Button, el somriure d'un madur i experimentat Rubens Barrichello, al qui guardo especial afecció des dels temps de Ferrari i un joveníssim Sebastien Vettel, amb la nova joguina d'Adrian Newey entre les mans; tres cotxes sense KERS, i un sense el difusor "màgic".


El mundial ha començat tal i com s'havia plantejat: amb canvis, molts canvis i demostrant-se una cosa, entre els 10 primers classificats només els Ferrari de Massa (7è) i Kimi Räikkönen (9è) porten KERS; si en la carrera de demà aquest fet no suposa una diferència i ajuda a els de la Signora a avançar posicions ens trobarem amb el que tothom, menys la FIA pensava: el KERS no serveix ni per anar a pastar fang.

La sessió m'ha recordat a aquelles que Ross Brawn coneix de primera mà, i Rubinho també: una pallissa total, un domini de principi a fí, ni tan sols els Williams que han dominat la resta d'entrenaments han pogut fer front a l'huracà groc fosforessent; la primera tanda no ha portat grans sorpreses, tan sols la justa classificació del vigent campió Lewis en quinzena plaça que per un problema hidráulic (unica fallada de tota la Pole) no ha pogut sortir a la segona ronda. La Q2 tanmateix sí que ens ha portat sorpreses; dos McLaren en 14a i 15a posició, Fernando fora, Heidfeld (BMW amb KERS) fora i Barrichello en 1era plaça. La Q3, tothom sabia què succeïria, Massa ha salvat els plats amb poca dignitat per la signora i Vettel ha donat la sorpresa (3r).


"Intentarem esgarrapar algun punt", aquestes han sigut les paraules del pilot català de McLaren Pedro Martínez de la Rosa; l'equip de Woking ho tindrà realment cru, sobretot Hamilton del que coneixem el nerviosisme quan no gaudeix d'una bona posició en la graella a la sortida. Alonso estava content "després de com de malament va anar ahir, això és fantàstic". Per cert la notícia és també que ràpidament Brown GP ha aconseguit el seu segon i probablement principal patrocinador Virgin, que havia sonat també com a possible comprador de l'escuderia.

Senyores i senyors, això no ha fet més que començar, sens dubte, la nostra enquesta anava ben errada, ni Ferrari, i molt menys encara, Renault.

1 J. Button Brawn GP 1:26.202
2 R. Barrichello Brawn GP 1:26.505
3 S. Vettel Red Bull 1:26.830
4 R. Kubica BMW 1:26.914
5 N. Rosberg Williams 1:26.973
6 T. Glock Toyota 1:26.975
7 F. Massa Ferrari 1:27.033
8 J. Trulli Toyota 1:27.127
9 K. Räikkönen Ferrari 1:27.163
10 M. Webber Red Bull 1:27.246

11 N. Heidfeld BMW 1:25.504
12 F. Alonso Renault 1:25.605
13 K. Nakajima Williams 1:25.607
14 H. Kovalainen McLaren 1:25.726
15 L. Hamilton McLaren no time

16 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:26.503
17 N. Piquet jr. Renault 1:26.598
18 G. Fisichella Force India F1 1:26.677
19 A. Sutil Force India F1 1:26.742
20 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:26.964